10/10/12

ELOGIAR I AGRAIR

Ahir, tot parlant amb una companya de feina, la Bet, em va dir amb expressió convençuda i espontània: Què bé que fas la feina d'educació especial! M'ajudes tant!

D'entrada em vaig quedar sobtada i quasi immòbil. Sense saber ben bé què dir perquè  poques vegades elogien la meva tasca d’educació especial. 

Més tard, la Sole, la logopeda de l'escola, entra a la meva classe i em diu: M'agrada el cartell que tens a l'entrada (un cartell al costat de la porta d'entrada que diu: En aquesta classe es fan coses molt especials). 

Dues floretes en un sol dia! És magnífica l'energia que aporten les floretes a les persones. Poques vegades elogiem a les persones del nostre voltant. Diuen que ningú ens ha ensenyat i no estem acostumats, però jo us convido a trencar alguns esquemes i dir allò bo que sentim en moments determinats. Sabem que podem decidir canviar aspectes personals a través del pensament i les actuacions i propòsits. El primer beneficiat seràs tu mateix. 

Tots tenim talents i fortaleses i ens agrada que ens les reconeguin. Alguns de vosaltres, els mestres de l’escola, ho treballeu amb l’alumnat i és important fer-ho, però recordeu que són les actuacions allò que els infants aprenen i interioritzen dels models adults. 

Trenquem el sentiment de ridiculesa per elogiar allò que ens agrada de les persones del nostre voltant. Felicitem-nos, tirem-nos floretes, aplaudim els èxits i alegrem-nos amb els altres de les coses ben fetes. Agraïm esforços a les persones que fan coses per a nosaltres.  Siguem generosos i agraïts i ensenyem als infants a ser-ho també. Proveu-lo!  Contagiem els altres i de mica en mica serà un hàbit que millorarà els climes i ambients de treball, familiar i social en general.

Gràcies Bet, la teva floreta em fa créixer i és segur que m’esforçaré encara més per fer bé la meva feina i continuar essent responsable. Gràcies Sole, per la teva naturalitat i ajuda constant. 

Us deixo amb els talents de dos alumnes de 3r d'aquest curs. La seva tutora va fer una activitat d'inici de curs per treballar les fortaleses i alhora l'autoestima dels infants. Bona feina M. Teresa!