1/1/10

"EL TEMPS TOT HO CURA"

A la cuina de casa meva tinc una pissarra de mida mitjana on apunto coses que em passen pel cap, propòsits que em vaig fent, missatges per als meus dos fills, etc.

Fa pocs dies vaig fer un curs amb la M. Mercè Conangla sobre el significat de dites i refranys populars. Recordo un d'ells: El temps tot ho cura . D'entrada vaig dir que no, però sempre em dono la possibilitat de continuar reflexionant i meditant la meva resposta sobre la dita.

Un dels dies que va venir el Manolo a casa va afegir un escrit al costat de la dita: Puede que no se trate de curar, sinó de colocar todo en su lugar de forma que tenga la importància y el silencio necesario para que oiga el latir del corazón. Gràcies Manolo.

Interpreto que proposar una reflexió, donar un temps per pensar, tranquil.litzar-nos, madurar el problema o la situació i estic totalment d'acord. El temps d'espera és necessari perquè a vegades l'impulsuvitat inicial ens fa comunicar de forma poc adequada i deixant-nos portar per l'enuig, la ràbia o l'ira i no solucionem bé els problemes. Ara bé, una vegada tranquils, hi ha situacions, problemes realment importants, que cal aclarir-los perquè sinó a la llarga ens pot fer més mal que bé. Les ferides creades amb el problema es podrien mal cicatritzar o quedar obertes i en qualsevol moment saltar amb l'ira no canalitzada i, a part de fer-nos mal, cada vegada seria més difícil i complicat recuperar la situació per aclarir-la.

Penso que cal aclarir de forma assertiva les situacions conflictives. Si l'altra part no té el moment, no pot o no sap com tramitar-ho és una dificultat afegida, però llavors tindrem la satisfacció personal d'haver fet tot el que estava a les nostres mans.

Desitjo que tingueu tots un bon inici del nou any que ens acompanyarà i ajudarà a envellir.